Silniki spalinowy w czasie swojej pracy wymaga smarowania olejowego. Prócz redukcji tarcia oleje zapewniają także odpowiednie chłodzenie oraz oczyszczanie skrzyni korbowej z naleciałości procesów spalania paliwa. Współczesne oleje, prócz baz olejowych zawierają w swoim składzie szereg dodatków uszlachetniających: antypiennych, antykorozyjnych, przeciwzużyciowych i innych. Do wysokowysilonych silników sportowych i poddanych tunignowi należy stosować specyficzne oleje o specjalnie dobranych parametrach.
Przykładem sportowego oleju jest TOTAL Quartz Racing 10W50, który doskonale sprawdzi się w wysokowysilonych jednostkach benzynowych i wysokoprężnych. Może być stosowany w nowoczesnych, wielozaworowych konstrukcjach z układem bezpośredniego wtrysku paliwa czy turbodoładowaniem. Olej TOTAL Quartz Racing 10W50 zachowuje wysoką stabilność w szerokim spektrum temperatur i obciążeń. Natychmiastowa reakcja na wciśnięcie pedału gazu oraz podtrzymanie pełnej mocy przy granicznych prędkościach obrotowych pozwala na uzyskiwanie wysokich osiągów. Doskonale rozprowadza się po kanałach olejowych już w chwilę po uruchomieniu, idealnie chroniąc silnik. Zastosowane dodatki przeciwzużyciowe i detergenty sprawiają, że jednostka napędowa nie wykazuje żadnych objawów zużycia, nawet po wielu tysiącach kilometrów.
Lepkość wg SAE: 10W50.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· Subaru;
· Peugeot/Citroen Sport
oraz wymagania jakościowe:
· API SM/CF;
· ACEA A3/B3.
Pojemność opakowania: 1 litr.