Kup część
Wybierz swój samochód
Marka
Model
Typ
Jesteś tutaj:

Rolka napinacza

Napinacze rozrządu

Silniki współczesnych samochodów są coraz bardziej obciążane, pracują na niskich obrotach, a co gorsze są produkowane tanim kosztem. Nie trudno więc wskazać niektóre z przyczyn problemów z napędem rozrządu w aucie. Dziś nie ma znaczenia, ile kosztował samochód i z jakiego segmentu pochodzi. Rolki napinacza i tak będą ulegać awarii dlatego należy wymieniać je regularnie.

Wymiana rolki napinacza to stosunkowo skomplikowana czynność, która powinna być wykonywana przez odpowiednio przeszkolonych mechaników. Dlaczego? Bardzo często  nieprawidłowy montaż rolki napinacza paska rozrządu skutkuje jego uszkodzeniem lub urwaniem śruby mocującej. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do zerwania się paska rozrządu i w efekcie do bardzo poważnej i kosztownej awarii silnika.

W czym problem?

Najczęściej awarie paska rozrządu dotyczą niesprawnie działającej rolki napinacza. W niektórych modelach samochodów rolki po prostu szybko się zużywają i zatrzymują doprowadzając do zerwania paska. Rolki napinające poprzez hydrauliczną regulację napięcia nie spełniają swojej funkcji przy zimnym silniku. Podczas pracy niedługo po rozruchu może okazać się to niemałym problemem bowiem luźny łańcuch jest nadmiernie eksploatowany. Może być to przyczyną uszkodzenia pozostałych elementów współpracujących, a co więcej łańcuch w takim przypadku rozciąga się. W tym momencie zaczynają się problemy.

Stosuj odpowiedni olej

Bardzo często winowajcą jest olej. Stosowanie niewłaściwego oleju oraz jego rzadka wymiana to podstawowe i bardzo istotne błędy, które są zazwyczaj powodem problemów. Olej o właściwej lepkości ma ogromne znaczenie dla skuteczności działania elementów współpracujących w podzespole napinacza rozrządu. Pamiętajcie, że współczesne jednostki napędowe mogą zużywać bardzo duże ilości oleju silnikowego, zwłaszcza w przypadku intensywnej eksploatacji samochodu.

Czy warto oszczędzać?

Oszczędności to obecnie niemal domena każdego użytkownika. Sugerujemy jednak, by tego nie robić – przynajmniej nie w przypadku paska rozrządu i elementów z nim współpracujących. O ile niewadliwy napinacz może wytrzymać stosunkowo długo, to rolki napinające i nierzadko pompa wody będąca częścią napędu rozrządu podlegają wymianie za każdym razem. Zapewniamy, że najlepszym sposobem zaoszczędzenia będzie wymiana na części renomowanych producentów, co pozwoli wam cieszyć się spokojną jazdą przez długi czas.


Obsługujemy płatności
Obsługujemy płatności
Copyright © 2009-2018 NoweCzesci.pl