Drążek stabilizatora to pracujący skrętnie, elastyczny element, który łączy ze sobą zawieszenia prawego i lewego koła jednej osi samochodu. Zadaniem łącznika stabilizatora jest przenoszenie ugięcia zawieszenia, z jednej strony pojazdu na stronę przeciwną, podczas pokonywania zakrętu.
Łącznik stabilizatora posiada przeguby kulowe i gumowe elementy tłumiące drgania. Łączniki są jedynymi elementami przenoszącymi siły powstające w trakcie pokonywania zakrętów, z jednej strony samochodu na drugą.
Na skutek nierówności na drogach, łączniki ulegają wybiciu, co objawia się zwykle uciążliwym stukaniem w trakcie jazdy. W takim przypadku konieczna jest wymiana uszkodzonych łączników na nowe. Bardzo istotne jest, by robić to parami, gdyż żywotność łączników jest do siebie zbliżona i awaria jednego oznacza zbliżający się koniec jego odpowiednika, znajdującego się po drugiej stronie samochodu.
Awarię łącznika stabilizatora można rozpoznać po uszkodzonej gumie na końcach łącznika. Pierwszym krokiem podczas naprawy jest uniesienie samochodu do góry przy pomocy lewarka. Następnie odkręcenie i zdjęcie koła oraz lokalizacja łącznika stabilizatora; jest to cienki pręt zakończony po obu stronach gumowo-metalowymi przegubami. Po odkręceniu i wyjęciu łącznika, należy oczyścić powierzchnię stykającą się z łącznikiem za pomocą papieru ściernego. Wówczas można zamontować nowy łącznik stabilizatora. Po dokonaniu wymiany nie jest konieczne ustawianie geometrii zawieszenia.