Kup część
Wybierz swój samochód
Marka
Model
Typ
Jesteś tutaj:

Wysprzęglik centralny

Czym jest wysprzęglik centralny?

W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach jeszcze dotychczas stosowano linki lub sterowanie hydrauliczne z mechanizmem łożyska wyciskowego. Obecnie coraz częściej montuje się wysprzęglik centralny – lekka i kompaktowa konstrukcja doskonale integruje łożysko wyciskowe z siłownikiem sprzęgła.

Budowa wysprzęglika centralnego

Ta niewielka cześć posiada stosunkowo dużą sprawność mechaniczną, o wiele większą niż obsługująca tradycyjny układ, linka sprzęgła, bądź łożysko wyciskowe. Wysprzęglik centralny wykonany jest w większości modeli z tworzywa sztucznego, aluminium lub stali; posiada także uszczelniające elementy gumowe.

Istotne zadania wysprzęglika

Wysprzęglik centralny znajduje się w dzwonie skrzyni biegów i stanowi istotną część układu przeniesienia napędu. Podzespół współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła, będąc dokładnie w takiej samej odległości, co tradycyjne łożysko wyciskowe w standardowym układzie. Łożysko sprzęgła w wysprzęgliku centralnym ma stały kontakt ze sprzęgłem, co zapewnia optymalną pozycję na sprzęgle i minimalizuje zużycie listków sprężyny talerzowej.

Kiedy wymienić?

Wymiana zalecana jest w przypadku montowania nowego sprzęgła. Pozostawienie w takim przypadku starego wysprzęglika może skutkować jego uszkodzeniem w bardzo szybkim czasie, co generuje jedynie dodatkowe koszty związane z serwisowaniem układu sprzęgła.


Obsługujemy płatności
Obsługujemy płatności
Copyright © 2009-2018 NoweCzesci.pl